نتایج جستجو برای عبارت :

ما رأیت إلّا جمیلا

امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
ابن حمزه طوسی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
١١٧ / ٦ ـ ویصدق ذلك ما رواه جابر بن عبد الله ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : « ما اعتصى علیّ أهل مملكة قط إلاّ رمیتهم بسهم الله » قلنا : یا رسول الله ، وما سهم الله ؟ قال : « علیّ بن أبی طالب ، ما بعثته فی سریة قط إلاّ رأیت جبریل عن یمینه ، ومیكائیل عن یساره وملك الموت أمامه فی سحابة تظله ، حتّى یعطی الله لحبیبی النصر والظفر ».
رسول خدا صلى ال
رسول خدا صلی الله علیه واله می فرمایند :
با مرگ انسان عملش قطع می‌شود، مگر در سه چیز: صدقۀ ماندگار، دانشی که مردم از آن بهره‌مند شوند و فرزند شایسته‌ای که برایش دعا کند.
إذا مٰاتَ الإنسٰانُ إنقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاٰثٍ: إلاّ بِصَدَقَةٍ جٰارِیَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صٰالِحٍ یَدعوُ لَهُ
 
میزان الحکمة، حدیث 14287
امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
محمد بن ابراهیم جوینی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
۱۷۳- أخبرنی شیخنا الإمام نجم الدین عثمان بن الموفق [الأذكانی] بقراءتی علیه، قلت له: أخبرك والدی شیخ الإسلام سعد الحق و الدین محمد بن المؤیّد الحموئی قدس اللّه روحه إجازة،قال:أنبأنا شیخ الإسلام نجم الدین أبو الجناب أحمد بن عمر الخیّوقی رضی اللّه عنه إجازة قال:أنبأنا محمد بن عمر بن علی الطوسی بقراءتی علیه بنیسابور، أنبأنا أبو العباس أحمد ابن أبی
ثمانیة وأربعون حدیثا من أحادیث  الرسول صل الله علیه وآله
بحق الإمام عٌــ﷽ــلَی. (علیه السلام)من کتب اهل السنة والجماعه:
1-قال النبی (ﷺ) : عنوان صحیفة المؤمن : حب علیّ (ع)
2- قال النبی (ﷺ) : لا فتى إلاّ علیّ ولا سیف إلا ذو الفقار
3- قال النبی (ﷺ) : حامل لوائی فی الدنیا والآخرة : علیّ
4- قال النبی (ﷺ) : أمَرنی ربی بسد الأبواب إلاّ باب علیّ
5- قال النبی (ﷺ) : الصدیقون ثلاثة : مؤمن آل یاسین ، ومؤمن فرعون ، وأفضلهم : علیّ (ع).
ادامه مطلب
فضائل امام هادی علیه السلام به اعتراف ابن صباغ مالکی عالم اهل سنت 
 
ابن صباغ مالکی از علمای اهل سنت در مورد امام هادی علیه السلام می‌نویسد:
 
✍ فضل أبی الحسن علیّ بن محمّد الهادی قد ضرب على المجرة قبابه ، ومدّ على نجوم السماء أطنابه ، فما تعدّ منقبة إلاّ وإلیه نحیلها ، ولاتذکر کریمة إلاّ وله فضیلتها ، ولا تورد محمّدة إلاّ وله تفضیلها وجملتها .
 
فضائل ابی الحسن علی بن محمد الهادی (امام هادی علیه السلام) تا ستارگان آسمان کشیده شده است، هر ک
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
أبَی الله عزّ وجلّ للحقِ إلاّ تماماً وللباطل إلاّ زُهوقاً وهو شاهدٌ علی بما أذکُره
ای شیعه ما خداوند مقدّر فرموده است که حق به مرحله‌ی نهایى و کمال خود برسد و باطل از بین برود، و او بر آنچه بیان نمودم گواه است.
منابع:الغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 287 / 4 - فصل بعض معجزات الإمام المهدی ع و ما ظهر من جهته ع من التوقیعات على یدی سفرائهالإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 468 / احتجاج الحجة القائم المنتظر ا
الإمام الرّضا «ع»: إنّ اللَّه- تبارک و تعالى- لم یبح أکلا و لا شربا، إلّا ما فیه المنفعة و الصّلاح، و لم یحرّم إلّا ما فیه الضّرر و التّلف و الفساد، فکلّ نافع مقوّ للجسم، فیه قوّة للبدن، فهو حلال … «2»
امام رضا «ع»: خداوند تبارک و تعالی هیچ خوردنى و آشامیدنى را مباح قرار نداده است مگر اینکه منفعت و صلاحى در آن باشد، و هیچ چیز را حرام نفرموده است مگر اینکه در آن زیان و تلف و فسادى باشد، پس هر چیز سودمندى که به تن قوّت دهد، و بر نیروى بدن بیفزاید،
إذا مٰاتَ الإنسٰانُ إنقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاٰثٍ: إلاّ بِصَدَقَةٍ جٰارِیَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صٰالِحٍ یَدعوُ لَهُ
پیامبر عظیم الشان اسلام می فرمایند :
با مرگ انسان عملش قطع می‌شود، مگر در سه چیز: 
صدقۀ جاریه ، دانشی که مردم از آن بهره‌مند شوند و فرزند شایسته‌ای که برایش دعا کند.
✨✨✨✨✨✨
همانطور که میدانید مرگ خبر نمی کند 
عزیزان بیایید خودمان برای آخرت صدقه ذخیره کنیم وسعی کنیم چراغ رابرای خودروشن کنیم
وآن را به
إذا مٰاتَ الإنسٰانُ إنقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاٰثٍ: إلاّ بِصَدَقَةٍ جٰارِیَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صٰالِحٍ یَدعوُ لَهُ
پیامبر عظیم الشان اسلام می فرمایند :
با مرگ انسان عملش قطع می‌شود، مگر در سه چیز: صدقۀ جاریه ، دانشی که مردم از آن بهره‌مند شوند و فرزند شایسته‌ای که برایش دعا کند.✨✨✨✨✨✨همانطور که میدانید مرگ خبر نمی کند عزیزان بیایید خودمان برای آخرت صدقه ذخیره کنیم وسعی کنیم چراغ رابرای خودروشن کنیموآن را به با
جایگاه امام رضا علیه السلام به منزله جایگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله است (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌نویسد:
روى الحاكم عن محمد بن عیسى عن أبی حبیب قال رأیت النبی صلى الله علیه وسلم فی المنام فی المنزل الذی ینزل الحجاج ببلدنا فسلمت علیه فوجدت عنده طبقا من خوص المدینة فیه تمر صیحانی فناولنی منه ثمانی عشرة فتألوت أن أعیش عدتها فلما كان بعد عشرین یوما قدم أبو الحسن عل
بسم الله الرحمن الرحیم 
الحمدلله رب العالمین 
الحمدلله برادرانی دارم که با احسان به دیگران زیبایی می‌آفرینند و حمد انسان ها را برمی‌انگیزند... 
 
الحمدلله برادرانی دارم که در هر عرصه‌ای برای خدا و تنها به استعانت از او قدم می‌گذارند و عَلم عبودیت خدا را به دست می‌گیرند... 
 
الحمدلله برادرانی دارم که به صراط مستقیم هدایت شده‌اند و در این صراط ایستاده اند و چیزی جز زیبایی نمی‌بینند... 
 
تقدیم به برادرانی که در عرصه مبارزه با ویروس منحوس
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمدو اله الطاهرین 
بحث پیرامون توکل بود مقدمه ای از شب قبل و ان شاء الله ادامه بحث گفتیم توکل یعنی انسان امورات را به خدا بسپارد نتیجه ی آن دست خدا باشد انسان فقط مامور به انجام تکلیف باشد و ماموریت نتیجه به دست خدا باشد این معنای توکل.
بعد گفتیم توکل سه اثر دارد دو اثر در شب قبل بیان شد که یکی قدرت بود و دیگری بی نیازی 
اما اثر سوم:
3.هموار شدن مشکلات
توکل سومین اثرش غلبه بر مشکلات اس
امیر المومنین علیه السلام راس و امیر و شریف‌ترین مومنین در قرآن (به روایت اهل سنت عمری)
احمد بن حنبل، ابن ابی حاتم و ابن مردویه از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده‌اند:
حدّثنا إبراهیم بن شریك الكوفیّ قال حدثنا زكریّا بن یحیى الكسائیّ قال حدثنا عیسى، عن علیّ بن بذیمة، عن عكرمة، عن ابن عبّاس، قال: سمعته یقول: لیس من آیة فی القرآن: {یا أیّها الّذین آمنوا}، إلّا وعلیّ رأسها وأمیرها وشریفها، ولقد عاتب اللّه أصحاب محمّد فی القرآن، وما ذكر علیّا
#امام_صادق_علیه_السلام:
 
لَستُ اُحِبُّ أن أرَی الشّابَّ مِنکُم إلاّ غادِیا فی حالَینِ: إمّا عالِما أو مُتَعَلِّما.
 
دوست ندارم جوانی از شما [شیعیان] را جز بر دو گونه ببینم: دانشمند یا آموزنده دانش .
 
الأمالی شیخ طوسی، ص۳۰۴ 
دیدگاه سید نعمت الله جزایری رضوان الله علیه در مورد ابن عربی
سید نعمت الله جزایری از علمای بزرگ شیعه می‌نویسد:
و أمّا شیخهم و محیّی دینهم ابن عربی، فكان یسمّی إبلیس رئیس الموحّدین لأنّه ما أبى عن سجود آدم ترفّعا و تكبّرا على الحضرة الإلهیة بل كان مقصده أنّه لا یسجد إلّا للّه تعالى، و ذكر نكتة اخرى فی امتناع إبلیس عن السجود و هی أنّه استشعر أنّ الغرض من الأمر بالسجود لآدم أنّ الملائكة إذا اشتغلوا به علّم اللّه سبحانه آدم (علیه السّلام) الأس
24 سالگی. یعنی هشت هزار و هفتصد و شصت و شش روز گذشت. پارسال نمی دونستم 24 سالگی ام چه جوره. اصلا هستم یا نه. اینجام یا نه. سربازم یا نه. یقه آخوندی دارم یا نه... ولی الان به لطف باری تعالی، سرباز شدم. سربازی که یقه آخوندی می پوشه و قم رفته و فعلا هست. و البته که :
لایق نبوده ام که کند دعوتم کسی؛
مولا کریم بوده که دعوت نموده است 
وافعا حس غریبی دارم. مدیر مدرسه می گه یکی بود که می اومد درس آقای جوادی آملی. جوون بود و خیلی هم اشکال می کرد. یه روز بعد درس اوم
#حدیث_مهدوی 
امام حسین(ع)
لو لم یبق من الدنیا إلاّ یوم واحد لطوّل اللّه عزّ وجلّ ذلک الیوم حتّی یخرج رجل من ولدی یملأها عدلاً وقسطاً کما ملئت جوراً وظلمًا، کذلک سمعت رسول اللّه صلی اللّه علیه وآله یقول.
اگر از عمر این جهان تنها یک روز باقی مانده باشد خداوند آن روز را طولانی می‌سازد تا مردی از فرزندان من ظهور کند و جهان را همانگونه که از ظلم و جور لبریز گشته است از عدالت پر سازد. این واقعیت را همین گونه پیامبر خدا ـ صلّی اللّه علیه وآله ـ فرمود.
عن علیّ بن أبی طالب (علیه السلام)، قال: قال رسول اللّه (صلّی اللّه علیه وآله) یوم فتحت خیبر: «لو لا أن یقول فیک طوائف من أمّتی ما قالت النصارى فی عیسى بن مریم، لقلت الیوم فیک مقالاً لا تمرّ على ملأ من المسلمین إلّا أخذوا من تراب رجلیک و فضل طهورک لیستشفوا به و لکن حسبک أن تکون منّی وأنا منک ترثنی و أرثک و أنت منّی بمنزلة هارون من موسى، إلّا أنّه لا نبیّ بعدی...».
کفایة الطالب فی مناقب علیّ ابن أبیطالب، محمّد بن یوسف الکنجیّ الشافعیّ، ج1، ص 264
امام
فارابى را در فصوص سخنى بدین مضمون است که:
همانگونه که دستگاه گوارش انسان به بیمارى بولیموس مبتلا مى‏شود و مزاج احساس گرسنگى نمى‏کند و غذا نمى‏خواهد و اعضا و جوارح همه تحلیل مى‏روند، و باید شخص مبتلاى به بیمارى بولیموس خودش را به پزشک معالج برساند تا درمان شود و در نتیجه دستگاه گوارش غذا بخواهد و اعضاء و جوارح غذاء بگیرند؛ همینگونه بیمارى روانى دنیازدگى به انسان روى مى‏آورد که مى‏گوید همین‏قدر که دانسته‏ام مرا بس است؛ این بیمار باید خ
تشهد سه‌گانه مکتوب بر درهای بهشت
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
٢٤- ومن كتاب المقنع فی الامامة عن جابر الانصاری قال رسول الله : لیلة اسری بی إلى السماء امر بعرضالجنة والنار علی ، فرأیتهما جمیعا ، رأیت الجنة وألواننعیمها ، ورأیت النار وألوان عذابها ، وعلى كل باب من أبوابالجنة الثمانیة : لا إله إلا الله ، محمد رسول الله ، علی ولی الله.
شیخ صدوق رحمه الله در کتاب المقنعة فی الامامة روایت کرده است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آ
جشن و عید گرفتنجشن و عید گرفتن در احادیث زیادى، غدیر، روز عید و بلکه بهترین عید اسلامى دانسته شده است و شایسته است که مردم آن روز را عید بگیرند و جشن بر پا نمایند. امام صادق(علیه السلام) فرمود: وهو عید اللّه الاکبر و مابعث اللّه ـ عزّوجلّ ـ نبیّاً قطّ إلاّ و تعیّد فى هذا الیوم وعرف حرمته.[1] و رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: یوم غدیر خمّ افضل اَعیاد امّتى وهو الیوم الّذى اَمَرنى اللّه تعالى ذکره فیه بنصب اخى على بن ابى طالب علماً لامّت
بزرگان اهل سنّت داستانی نقل کرده‌اند که در آن عمر بن خطّاب به امام حسین (ع) می‌گوید: «هل أنبت على رؤوسنا الشّعر إلّا أنتم» [آیا جز شما کسی مو بر سر ما رویانده است؟] 
متأسّفانه دیده می‌شود که در بسیاری از سایت‌ها و کانال‌ها این جمله را به عنوان اعتراف به ولایت تکوینیِ اهل بیت (ع) تلقّی کرده‌اند! 
در حالی که این تعبیر، تنها یک کنایه‌ی ساده است. به نمونه‌ای دیگر از کاربرد این کنایه توجّه کنید:
«سنة 623: ... و فیها قدم الاشرف دمشق و اطاع المعظم و سأ
وحشت و تعجب و بهت ذهبی از تعداد طرق حدیث غدیر
ذهبی از علمای بزرگ اهل تسنن و دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتاب تذکرة الحفاظ می‌نویسد:
رأیت مجلدا من طرق الحدیث لابن الجریر فاندهشت له ولكثرة تلك الطرق.
جلدی از کتاب ابن جریر طبری در مورد طرق و اسناد غدیر دیدم و وحشت زده و شگفت زده شدم از این همه طریق برای حدیث غدیر.
تذکرة الحفاظ، تالیف ذهبی، جلد ۲، صفحه ۷۱۴، چاپ دار الکتب العلمیة
و در کتاب سیر اعلام النبلاء می‌نویسد:
جمع طرق حدیث غدیر خم فی
احادیث ناب در مورد عقل و ادب
1-امام حسن (علیه السلام ) فرمودند:آن را که خرد نیست، ادب نیست.
لا أدبَ لِمَن لا عَقْلَ لَهُ
بحار الأنوار:78/111/6.
2-امام صادق (علیه السلام)فرمودند: بهترین چیزى که پدران براى فرزندان خود به ارث
مى گذارند، ادب است نه مال، زیرا مال از بین مى رود و ادب باقى مى ماند.
إنَّ خَیْرَ ماوَرَّثَ الآباءُ لِأبنائِهمْ ألأدَبُ لاَالْمالُ، فَإنَّ الْمالَ یَذْهَبُ وَ الْأدَبُ یَبْقى
کافى 8: 150 ح 132
3-امام صادق (علیه السلام)فرمودند: طمع ش
۵ نصیحت لقمان به پسرش
۵ نصیحت لقمان به پسرش ۵ نصیحت لقمان به پسرش امام صادق علیه السلام ـ در بیان سفارش لقمان علیه السلام به پسرش:‌ ای پسرم! اگر محتاج پادشاه شدی، زیاد پافشاری نکن و نیازت را جز در جای مناسبِ درخواست، از او نخواه، و آن، زمانِ خشنودی و نشاط اوست …
۵ نصیحت لقمان به پسرش
۵ نصیحت لقمان به پسرش
امام صادق علیه السلام ـ در بیان سفارش لقمان علیه السلام به پسرش:‌ ای پسرم!
اگر محتاج پادشاه شدی، زیاد پافشاری نکن و نیازت را جز در جای مناسب
جایگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و دوستدارانش در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
مرحوم حافظ رجب برسی روایت کرده است:
و من ذلك ما رواه حذیفة بن الیمان قال: رأیت رسول اللّه (صلّى اللّه علیه و آله) آخذ بید الحسن بن علی و هو یقول: أیّها الناس هذا ابن علی فاعرفوه، فو الذی نفس محمد بیده إنّه لفی الجنّة و محبّه فی الجنّة، و محبّ محبیه فی الجنّة .
حذیفه بن یمان رضوان الله علیه گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله را دیدم که دست امام حسن مجتبی علیه السلام
 
امام علی علیه السلام:
العافِیَةُ عَشرَةُ أجزاءٍ ، تِسعَةٌ مِنها فی الصَّمتِ إلاّ بِذِکرِ اللّهِ ، و واحِدٌ فی تَرکِ مُجالَسَةِ السُّفَهاءِ .
 عافیت ده جزء است. نُه جزء آن در دم فرو بستن است مگر از یاد خدا و یک جزء در ترک همنشینى با نابخردان.
 تحف العقول : 89.
* بسم الله الرحمن الرحیم *
 
زمام هرچیزی هم به دست خداست اختصاصی به حیوانات و جنبنده‌ها ندارد، اگر فرمود: و ما من دابّة إلاّ هو ءٰاخذ بناصیتها ، این چنین نیست که غیر دابّه ناصیه نداشته باشد و زمام‌دار غیر دابّه خدا نباشد، اینچنین نیست. هر چیزی مخصوصاً دابّه‌ها زمامشان بدست خداست، آن زمام دیگر أمر زمینی و زمانی و أمثال ذلک نیست، چون خود زمان هم یک زمامی دارد، خود مکان هم یک زمامی دارد، خود تدریج هم یک زمامی دارد، خود فصول و سنین و شهور و أعوام
سعادت دیدار
امام مهدی علیه السّلام :
وَ لَوْ اَنَّ أشیاعَنا وَ فَقَّهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ، عَلى اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ، لَما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقائنا، وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمْ السَّعادَةُ بِمُشاهِدَتِنا، عَلى حقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما یَحْبِسُنا عَنْهُمْ إلاّ ما یَتَّصِلُ بِنا مِمّا نُکْرِهُهُ؛
اگر دلهاى شیعیان ما ـ که خداوند آنان را براى اطاعت خودش مو
مناقب و شخصیت والای امام سجاد علیه السلام در کلام یعقوبی
یعقوبی مورخ نامی در تاریخ خود چنین می‌نویسد:
وكان أفضل الناس وأشدهم عبادة وكان یسمى زین العابدین وكان یسمى أیضا ذا الثفنات لما كان فی وجهه من أثر السجود وكان یصلی فی الیوم واللیلة ألف ركعة ولما غسل وجد على كتفیه جلب كجلب البعیر فقیل لأهله ما هذه الآثار قالوا من حمله للطعام فی اللیل یدور به على منازل الفقراء. قال سعید بن المسیب ما رأیت قط أفضل من علی بن الحسین.
او برترین مردم زمانش بود
پله ی اول:
اتصال روح ب امر
{ یسئلونک عن الروح قلِ الرّوحُ مِن أمر ربّی }
بگو روح از امر ربّ من است.

پله ی دوم:
تنزل روح ب همراه ملائکه
{ إنّا أنزلناه فی لیلة القدر* و ما أدراک ما لیلةُ القدر* لیلة القدر خیرٌ من ألف شهر* تنزّل الملائکة و الرّوحُ فیها بإذن ربّهم من کُلِّ أمرٍ* سلامٌ هی حتّی مطلع الفجر }
در لیلة القدر نازلش کردیم... ( نزول دفعی، در حالت جمع، مقام عقل )
تنزل ملائکه و روح... ( نزول تدریجی، در حالت تفصیل، مقام قلب )
از هر امری...
در سلامت کامل، ت
پاداش ترک گناههر کسی که گناهی را بخاطر خدا ترک کند پاداشی دنیوی و اخروی دریافت می کند.یکی از عوامل تقویت اراده و ایمان فرد برای مقابله با گناه، دانستن پاداش های آن است که در اینجا چند روایت در ضمن پاداش ترک گناه می گوییم:
1. مجاهد در راه خدا و شهید شدنقال امیرالمونین علیه السلام : مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی‏ سَبِیلِ‏ اللَّهِ‏ بِأَعْظَمَ‏ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ الْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکَة پاد
به نام نامی سر، بسمه‌ تعالی سربلندمرتبه پیکر، بلندبالا سرفقط به تربت اعلات، سجده خواهم کردکه بنده‌ی تو نخواهد گذاشت، هرجا سرقسم به معنی لا یمکن الفرار از عشقکه پر شده است جهان، از حسین سرتاسرنگاه کن به زمین! ما رأیت إلّا تنبه آسمان بنگر! ما رأیت إلّا سرسری که گفت: «من از اشتیاق لبریزمبه سرسرای خداوند می‌روم با سرهر آنچه رنگ تعلق، مباد بر بدنممباد جامه، مبادا کفن، مبادا سر.»همان سری که "یحبّ الجمال" محوش بودجمیل بود، جمیلا بدن، جمیلا سرسری
خزعبلات خنده‌دار ابن عربی و ادعای جماع (رابطه جنسی) با ستارگان و حروف الفبا توسط وی
ابن عربی از بزرگان صوفیه می‌نویسد:
«رأیت لیلة أنی نكحت نجوم السماء كلها فما بقی منها نجم إلا نكحته بلذة عظیمة روحانیة ثم لما كملت نكاح النجوم أعطیت الحروف فنكحتها...»
شبی در خواب با ستارگان جماع کردم و لذت روحانی عظیمی بر من دست داد. تا جایی که هیچ ستاره‌ای نماند مگر آنکه با او جماع کردم؛ سپس حروف الفبا برایم آورده شد و با آن‌ها نیز جماع کردم.
الفتوحات المکیة
 
امام صادق (علیه ‌السلام):
 
قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: «عَبْدِیَ المُؤْمِنُ لا أَصْرِفُهُ فِی شَیْ‏ءٍ إلّا جَعَلْتُهُ خَیْراً».
 

خداوند متعال می‌فرماید: «هیچ شرایطی را برای بندۀ مؤمنم پیش نمی‌آورم مگر این‌که آن را برایش خیر قرار می‌دهم».
 
The Almighty God said, “Whatever I prepare for My believing bond servant (i.e. whatever happens to him), it will be for his own good.”
 
کافی، ج ۳، ص ۱۰۱
 

 
جهت تعجیل در فرج: 
 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
 
اخلاص به معنی «خالص کردن، ویژه کردن، ارادت صادق داشتن ...» است.[1]
بر اساس این معنی، مخلص کسی است، که طاعات عبادات و تمامی اعمال صالح خود را از هرگونه آلودگی و آمیختگی به غیر خدا خالص کرده ، انگیزه ای جز تقرّب به درگاه خدا ندارد. از این رو، فقط به او دل می بندد و تعریف و تکذیب دیگران، در نظرش یکسان است و هدف از عبادت، جلب رضایت خالق است نه کس دیگر.
حضرت علی ـ علیه السلام ـ در این باره فرمود:
«العباده الخالصه أن لا یرجو الرّّجل إلاّ ربَّهُ، و لا یخاف
ابن عربی و ادعای دیدن خدا در خواب / امام صادق علیه السلام: کسی که ادعا کند خدا را در خواب دیده دین ندارد
ابن عربی اندلسی صوفی می‌نویسد:
أنی رأیت الحق فی النوم مرتین و هو یقول لی أنصح عبادی
همانا من خدا را دو بار در خواب دیدم که به من گفت بندگانم را نصیحت کن.
الفتوحات المکیة، تالیف ابن عربی، جلد ۵، صفحه ۱۵۶-۱۵۷، چاپ الهیئة المصریة العامة للكتاب

این در حالی است که به فرموده امام صادق علیه السلام چنین کسی دین ندارد!!!
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت
مقام‌ ملائکه مقام‌ تسبیح‌ و تقدیس است.
شیطان تا این مقام بالا رفت. مقام‌ تسبیح‌ و تقدیس، مقام‌ طهارت‌ محض‌ است. که هیچ‌ آلودگی‌ و نقصی‌ در آنجا نیست. و آنجا طهارت محض است... کسی که به این مقام می رسد، چه خصوصیاتی پیدا می کند؟
یکی از خصوصیاتش این است کهبه‌ قرآن‌ دست‌ پیدا می‌کند: « لا یمسُّهُ إلّا المُطَهَّروُن » و جز مطهرون نمی توانند به قرآن برسند.
قرآن‌ یعنی‌ مقام‌ جمعی. مقام‌ جمعی‌ عالم‌ مقام‌ عقل‌ اول‌ است. که در کافی آمده است :

معرفت مهدوی
⬅️زندگی کردنی که صبح بلند شویم، یک سِری کار تکراری انجام دهیم و شب دوباره بخوابیم و همین طور ادامه پیدا کند، با زندگی حیوانات به نظرم هیچ فرقی ندارد.
⬅️ باید بررسی کنیم که در این دنیا چقدر تأثیر گذاریم. 
⬅️بله، عده ای از ما فهمیده ایم که باید خدا را عبادت کرد (ما خَلَقت الجِنِ و الإنس إلّا لِیَعبُدون) : «ما جِن و اِنس را نیافریدیم جز اینکه ما را عبادت کنند»
⬅️کسانی که تا اینجا آمدند مرحله حیوانی را رد کردند و انسان هستند، اما
۱۱. قِلَّهُ المَنطِق حُکمٌ عَظِیم، فَعَلَیکُم بِالصُّمتِبر شما باد به خموشی که کم گویی، حکمت بزرگی است.
بحاالانوار، ج. ۷۸، ص. ۳۲۱،
۱۲. مَن اَحزَنَ والدَیهِ فَقَد عَقهُماهر که پدر و مادر را اندوهگین کند آنان را ناسپاسی کرده است.
تحف العقول، ص. ۴۲۵،
۱۳. مَا مِن شَیءٍ تَراهُ عَینَاک إلّا وَ فِیه مَوعِظَهچیزی نیست که چشمانت آن را بنگرد، مگر آن که در آن پند و اندرزی است.
بحاالانوار، ج. ۷۸، ص. ۳۱۹،
ادامه مطلب
بسمک یا من عنده مفاتح الغیب
***********************
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری فرمودند:
فرمود: { عندهُ مفاتح الغیب } چه این که : { عنده مفاتح الشّهادة }؛ این متّخذ از قرآن کریم است.
در قرآن کریم این چنین نیامده است ک مفاتیح غیب و شهادت پیش خداست؛ منتها فرمود: { و عندهُ مفاتح الغیب الّتی لا یعلَمُها إلّا هو } بعد فرمود: { لهُ مَقالیدُ السّموات و الأرض } خب، مقالید، همان کلید است دیگر. 
سماوات و ارض، شهادتند و غ
بسم رب الرفیق
امام باقر علیه‌السلام فرمودند:«وقتی لحظات شهادت پدرم امام سجاد علیه‌السلام نزدیک شد، مرا در آغوش گرفت و فرمود:ای نور دیده، پسرم! تو را به همان چیزی وصیت می‌کنم که پدرم سیدالشهداء علیه‌السلام، در وداع آخرینِ قبل از شهادت به من وصیت کرد و فرمود: پدرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام به من وصیّت کرد که:
"یا بُنَیَّ، إیّاکَ و و ظُلمَ مَن لا یَجِدُ علیکَ ناصِراً إلّا اللهُ؛ای نور دیده، پسرم! بترس از ستم‌کردن به کسی که جز خدا یاوری ندار
فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
٤٦٧- أنبأنی الشیخ كمال الدین علیّ بن محمد بن محمد بن محمد بن وضّاح الشهربانی، أنبأنا مؤرخ بغداد الإمام محبّ الدین محمد بن محمود بن الحسین بن النجار إجازة، قال: أنبأنا الإمام أبو الفتوح ناصر بن أبی المكارم المطرّزی إجازة، أنبأنا الإمام أخطب خوارزم أبو المؤیّد الموفّق بن أحمد المكی، ثم الخوارزمی، قال: أخبرنی الشیخ الزاهد الحافظ أبو الحس
مرحوم حسین بن روح ظاهراً بر
اساس همان روشن‌بینی خودش صلاح در این می‌بیند که نوعی اتّفاق کلمه و یک جامع
مشترک بین قم و بغداد ایجاد کند، و واقعاً هم فکری خوب و مثل این رساله‌های عملیّۀ
مشترک است که می‌نویسند و ظاهراً این مسئولیّت را به محمّد بن علی شلمغانی واگذار
می‌کند که چیزی بنویسد که بین هر دو باشد که این دو قبول کنند. این نوشتار («تکلیف»،
یا «تأدیب») را ایشان نوشت و به علمای بغداد و خود حسین بن روح عرضه داشت و پسندیدند.
تنها یکی دو موردش
بسمک یا من عنده مفاتح الغیب
***********************
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری فرمودند:
فرمود: { عندهُ مفاتح الغیب } چه این که : { عنده مفاتح الشّهادة }؛ این متّخذ از قرآن کریم است.
در قرآن کریم این چنین نیامده است ک مفاتیح غیب و شهادت پیش خداست؛ منتها فرمود: { و عندهُ مفاتح الغیب الّتی لا یعلَمُها إلّا هو } بعد فرمود: { لهُ مَقالیدُ السّموات و الأرض } خب، مقالید، همان کلید است دیگر. 
سماوات و ارض، شهادتند و غیب، غی
صلیت لمدّة أسبوعین صلاة الظهر والعصر فی مصلى الإمام الخمینی (ره) فی مقام السیدة زینب (س) وكنت ألقی كلمة قصیرة بین الصلاتین. قلت فی أحد الأیام: لقد جرت
سنة أئمة الجماعات على أن یتحفوا المصلین بروایة شریفة أو آیة قرآنیة أو مسألة
شرعیة، ولكن بودّی أن أقص علیكم الیوم قصّة خیالیة لعلّها تحدث لأحدكم لا سامح
الله. وهی أن تُحشر یومَ القیامة وبعد الحساب والكتاب تُفتح لك أبواب الجنان
لتدخلها خالدا فیها. ولا یسع أحدا أن یتصور مدى فرحتك یومذاك. فبینا أ
بسمه تعالی
یک جوان از عالمی پرسید: من جوان هستم و نمی توانم خود را از نگاه به نامحرم منع کنم،چاره ام چیست؟عالم نیز کوزه ای پر از شیر به او داد و به اوتوصیه کرد که کوزه را سالم به جایی ببرد و هیچ چیز از کوزه بیرون نریزد و از شخصیدرخواست کرد او را همراهی کند و اگر شیر را ریخت جلوی همه ی مردم او را کتک بزند!.جوان کوزه را سالم به مقصد رساند و چیزیبیرون نریخت. عالم از او پرسید: سر راهت چند دختر دیدی!؟!.جوان جواب داد: هیچ!؛ فقط به فکر آن بودم که شیر را نر
سخت است دل کندن. از چه؟ از هر چه که دلت به آن گره خورده. به بچه. به همسر. به مال. به مقام. به شهرت. به محبت دیگران. به امکانات و ابزارها. به لوازمی که داری. لب تابت. گوشی و ..
اما وقتی دقت کنیم، می بینیم آن چیزی که باید سخت باشد، این است که من انسان، مخلوق با عظمتی که خداوند به خود تبارک الله گفته، دل خود را به این چیزهایی که کار راه اندازمان باید باشد، برای رسیدن به هدفی بزرگ تر، گره می زنیم.
نگو دل است دیگر....
دل می بندد. به هر چه که چشم ببیند و فکر و ذه
{امام مهدی(عج) در قرآن - شماره 37}
 
اولین کلمات امام زمان پس از ولادت
 
حکیمه (دختر امام جواد) می فرماید: روز هفتم از میلاد حضرت مهدی، نزد امام عسکری بودم، ایشان به فرزندشان فرمودند: «پسرم! سخن بگوی» و او گفت: أشهَدُ أن لا إلهَ إلّا اللّه و درود بر محمد و امیرالمؤمنین و ائمه طاهرین فرستاد تا آنجا که به نام پدرش رسید سپس فرمود:
بسمِ اللّهِ الرَّحمن الرَّحیم، وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِ
* بسم الله الرحمن الرحیم *
 
 
 ممکن است در روایات چیزی باشد که ما نفهمیم، امّا ببینیم آیا این مضامینی که دربارهٴ پایه‌های کعبه آمده، دربارهٴ حجرالأسود آمده، مخالف قرآن است یا نه؟
اصل اوّل آن است که خدای سبحان می‌فرماید هر چه را که ما خلق کردیم از مخزن غیب تنزّل کرده است، هم اصلش نزد ما هست و هم ما اینها را از مخزن غیب تنزّل دادیم.
 
پس یک مطلب این است هر چه را خدای سبحان خلق کرد مخزنی دارد و اینها در آن مخزن وجود دارند: الله خالق کل شیء ؛ هر چه ش
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
فلا ظهور إلاّ بعد إذن الله تعالی ذکره وذلک بعد طول الأمد وقسوة القلوب وامتلاء الأرض جور
 
ای شیعه ما اکنون زمان غیبت کامل فرا رسیده است، دیگر تا آن روزی که خدای تبارک و تعالی بخواهد، ظهوری نخواهد بود، و آن پس از مدت درازی خواهد بود که دل‌ها را سختی و قساوت فرا گیرد و زمین از ستم و بیداد پر گردد.
 
منابع:توقیع امام زمان به علی بن محمد سمریالغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 395 / ذکر أمر أبی الحسن علی بن محمد ا
الإمامُ الباقرُ علیه السلام : ما دَخَلَ قَلبَ امرِئٍ شیءٌ مِن الکِبرِ إلاّ نَقَصَ مِن عَقلِهِ مِثلُ ما دَخَلَهُ مِن ذلکَ ، قَلَّ ذلکَ أو کَثُرَ؛ هیچ مقدارى از تکبّر به دل آدمى راه نیابد، مگر این که به همان اندازه،کم باشد یا زیاد، از عقلش  کاسته شود.بحار الأنوار : 78/186/16
پیشتر درباره حس خود بزرگ بینی سخن به میان آوردیم. هرگاه به هر دلیلی حس خود بزرگ بینی در درون ما شکل بگیرد و جلوی آن گرفته نشود، به تدریج در وجود ما رشد می کند و به بیرون راه پیدا
خواص درمانی آب باران ماه نیسان
در این ایام کرونایی چه خوب است که از حدیث پیامبر اکرم استفاده کنیم برای شفا بیماری هایمان:
آب باران ماه نیسان
"نیسان" ماه هشتم از ماههای رومى است که از بیست و سوم فروردین شروع می‌‌شود و تا 30 روز ادامه دارد بنابراین قسمت عمده ماه نیسان، مقارن اردیبهشت ماه است و کمى از آن در آخر ماه فروردین قرار دارد.
خداوند در قرآن کریم می‌فرماید :«وَ هُوَ الَّذی أرسَلَ الرّیَاحَ بُشرَاً بَینَ یَدَی رَحمَتِهِ وَ أنزَلنَا مِن ا
پیامبرصلی الله علیه وآله:
لَو أمَرتُ أحَداً أن یسجُدَ لأِحَدٍ لأَمَرتُ المَرأةَ أن تَسجُدَ لِزَوجِها
اگر قرار بود دستور دهم کسی در برابر کسی سجده کند، به زن دستور می دادم تا شوهرش را سجده کند
بحار الأنوار، ج ۱۰۳، ص ۲۴۶.
پیامبرصلی الله علیه وآله:
ما مِن امرَأةٍ رَفَعَت مِن بَیتِ زَوجِها شَیئاً مِن مَوضِعٍ إلی مَوضِعٍ تُریدُ بِهِ صَلاحاً إلّا نَظَرَ اللَّهُ إلَیها و مَن نَظَرَ اللَّهُ إلَیهِ لَم یعَذِّبهُ
هر زنی که در خانه شوهر خود به قصد س
 
✅کلاغی که مامور خدا بود.
آقای شیخ حسین انصاریان می‌فرمود: 
یه روز جمعه با دوستان رفتیم کوهدوستان یه آبگوشت و چای روی هیزم درست کردن، سفره ناهار چیده شد.ماست، سبزی، نوشابه، نون دوتا از دوستان رفتن دیگ آبگوشتی رو بیارن که...یه کلاغی از راه رسید رو سر این دیگ و یه فضله‌ای انداخت تو دیگ آبگوشتی!دل همه رو برد حالا هر که دلش میشه بخوره
گفت اون روز اردو برای ما شد زهر مارخیلی بهمون سخت گذشتتو کوه، گشنههمه ماست و سبزی خوردیمکسی هم نوشابه نخورد
خی
کندن درب قلعه خیبر در کلام امیر المومنین علیه السلام
ابن حمزه طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٢٢٤ / ٣ ـ وروى أبو عبد الله الجدلی ، قال : سمعت أمیر المؤمنین صلوات الله علیه یقول : « عالجت باب خیبر وجعلته مجناً لی ، وقاتلت القوم ، فلمّا أخزاهم الله وضعت الباب على حصنهم طریقاً ، ثمّ رمیت به فی خندقهم » فقال له رجل : لقد حملت منه ثقلاً! فقال علیه‌السلام : « ما كان إلاّ مثل جنّتی التی فی بدنی ، فی غیر ذلك المقام » .
ابو عبد الله جدلی گفت از امیر
#حدیث_مهدویت
امام حسن مجتبی
... أما علمتم انّه ما منّا أحد الا ویقع فی عنقه بیعة لطاغیة زمانه إلاّ القائم الذی یصلّی روح الله عیسی بن مریم خلفه، فإنّ اللّه عزّ وجلّ یخفی ولادته ویغیب شخصه لئلاّ یکون لأحد فی عنقه بیعة إذا خرج ذاک التاسع من ولد أخی الحسین ابن سیدة الاماء یطیل اللّه عمره فی غیبته، ثمّ یظهره بقدرته فی صورة شابٍّ ابن دون أربعین سنة، ذلک لیعلم انّ اللّه علی کل شیء قدیر.
مردم! آیا نمی‌دانستید که هر کدام از ما خاندان وحی و رسالت مجبور
مناظره جناب بهلول دانا قدس سره با ابو حنیفه
سید نعمت الله جزایری رضوان الله علیه می‌نویسد:
روی فی بعض الكتب إن البهلول أتى إلى المسجد یوماً وأبو حنیفة یقرّر للناس علومه ، فقال فی جملة كلامه : أن جعفر بن محمد (الصادق علیه السلام) تكلم فی مسائل ، ما یعجبنی كلامه فیها : الاُولى ، یقول : إن الله سبحانه موجود ، لكنه لا یُرى لا فی الدنیا ولا فی الآخرة ، وهل یكون موجود لا یُرى ؟ ما هذه إلاّ تناقض. الثانیة ، إنّه قال : إنّ الشیطان یُعذب فی النار مع أن الش
سلام

عشق یعنی یک خمینی سادگی 
عشق یعنی با علی دلدادگی 
عشق یعنی لافتی إلّا علی 
عشق یعنی رهبرم سید علی



.... ترامب را شایسته ی مبادله ی بیام هم نمی دانم!

 خامنه ای، خمینی ِ دیگر است:
 این لینک از اینستا رو ببینید، خالی از لطف نیست!
برای سلامتیشون صلوات
یا رب
 
امروز داشتیم با هم یه پازل سه بعدی هواپیما رو سر هم می کردیم. یه قطعه رو گذاشتم کنار راهنمای پازل و گفتم به نظرت کجا باید نصب شه؟ بدون اینکه سرش رو بالا بیاره و همونجور که توی قطعه ها دنبال چیزی می گشت گفت: "بابا تمرکز کن! فقط تمرکز کن" :))))
 
:::
تو فرم اولیه ثبت نام پرسیده بود: " با فرزندتون بیشترین تنش رو در چه زمینه ای دارید؟" پاسخ کلی بدرد نمی خورد و پاسخ خیلی جزئی هم همینجور. رها کردم و بقیه رو جواب دادم. آخر سر دوباره برگشتم به این سوال. چن
یا رب
 
امروز داشتیم با هم یه پازل سه بعدی هواپیما رو سر هم می کردیم. یه قطعه رو گذاشتم کنار راهنمای پازل و گفتم به نظرت کجا باید نصب شه؟ بدون اینکه سرش رو بالا بیاره و همونجور که توی قطعه ها دنبال چیزی می گشت گفت: "بابا تمرکز کن! فقط تمرکز کن" :))))
 
:::
تو فرم اولیه ثبت نام پرسیده بود: " با فرزندتون بیشترین تنش رو در چه زمینه ای دارید؟" پاسخ کلی بدرد نمی خورد و پاسخ خیلی جزئی هم همینجور. رها کردم و بقیه رو جواب دادم. آخر سر دوباره برگشتم به این سوال. چن
متن کتاب صفحه 10

[قاعده کلی: بیع امر معنوی است]ثمّ الظّاهر انّ لفظ البیع لیس له حقیقة شرعیّة و لا متشرّعة بل هو باق على معناه العرفى کما سنوضحه ان شاء اللّه تعالى.
[بیان سه تعریف مختلف بیع از علماء] إلّا أنّ الفقهاء رضوان اللّه علیهم قد اختلفوا فی تعریفه.
[تعریف گروه اول] ففی المبسوط و التّذکرة و غیرهما: انتقال عین من شخص إلى غیره بعوض مقدّر على وجه التّراضی.
[سخن شیخ انصاری درباره این تعریف] و حیث إنّ فی هذا التّعریف مسامحة واضحة.
 
[تعریف گروه د
ما أكثر ما یُواجَه الزائر بهذا السؤال غیر الوجیه: "هل استلمت الضریح؟" فصار كثیر من الزوّار یزعم أن الزیارة من دون استلام الضریح غیر مضبوطة، فلا تهنأ له الزیارة إلا إذا استطاع أن یشقّ طریقا من بین الازدحام إلى الضریح. فإن قدر على ذلك رجع إلى أهله مسرورا مرفوع الرأس، وإلّا رجع خائباً! لیتنا كنّا ندع هذا السؤال جانبا، لكی لا یشتبه الأمر على بعض فیزعم أن قد أفلح الیوم من استقوى! إن استلام الضریح عمل جیّد وعظیم بلا ریب، ولا یحلو للضریح أن یُترك خ
قرآن کریم:
وقَضَی رَبُّک ألّا تَعبُدُوا إلّا إیاهُ وبِالوالِدَینِ إحساناً إمّا یبلُغَنَّ عِندَک الکبَرَ أحَدُهُما أو کلاهُما فلا تَقُل لَهُما اُفٍّ ولا تَنهَرهُما وقُل لَهُما قولاً کریماً، واخْفِض لَهُما جَناحَ الذُّلُّ مِنَ الرَّحمَةِ وقُل رَبِّ ارحَمْهُما کما رَبَّیانی صَغیراً
و پروردگار تو مقرّر کرد که جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکی کنید. اگر یکی از آن دو، یا هر دو، در کنار تو به سالمند رسیدند، به آنها [حتّی ]اُفّ مگو و به آنا
امام باقر(ع) فرمود: «در شب معراج آن گاه که پیامبر(ص) به بیت المعمور رسید، وقت نماز شد، جبرئیل اذان و اقامه گفت، پیامبر جلو ایستاد، فرشتگان و پیامبران پشت سر حضرت به صف ایستادند( و نماز را به جای آوردند)». کسی از حضرت پرسید: جبرئیل چگونه اذان گفت؟ حضرت فرمود: «الله اکبر، أشهد ان لا إله إلاّ الله، أشهد أن محمّداً رسول الله (تا آخر اذان)».روشن است وقتی تشریع اذان با این جملات باشد، اذان پیامبر نمی‌تواند به شیوۀ دیگری باشد، بر این اساس می‌گوییم: نح
تشکیک در دستگاه عزاداری امام حسین علیه السلام شغل شیاطین
 
ابن قولویه قمی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت زینب سلام الله علیها از امیر المومنین علیه السلام روایت کرده است که در هنگام احتضار از وقائع عاشورا صحبت نمودند و سپس به نقل از حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:
 
✍ «... إنّ إبلیس فی ذلک الیوم یطیر فرحاً فیحول الأرض کلّها فی شیاطینه و عفاریته فیقول: یامعشر الشیاطین! قد أدرکنا من ذریة آدم الطلبه و بلغنا فی هلاکهم الغایة و أو
امام صادق (علیه السلام)
إنَّ أحَدَکُم إذا مَرِضَ دَعَا الطَّبیبَ و أعطاهُ، و إذا کانَ لَهُ حاجَةٌ إلی سُلطانٍ رَشَا البَوّابَ و أعطاهُ، و لَو أنَّ أحَدَکُم إذا فَدَحَهُ أمرٌ فَزَعَ إلَی اللّه تَعالی، فَتَطَهَّرَ و تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ قَلَّت أو کَثُرَت، ثُمَّ دَخَلَ المَسجِدَ فَصَلّی رَکعَتَینِ، فَحَمِدَ اللّه و أثنی عَلَیهِ، و صَلّی عَلَی النَّبِیِّ و أهلِ بَیتِه، ثُمَّ قالَ: «اللّهُمَّ إن عافَیتَنی مِن مَرَضی، أو رَدَدتَنی من سَف
چقدر اهل صلوات فرستادن هستیم؟
و چقدر باید صلوات بفرستیم؟
با توجه به اینکه صلوات فرستادن بسیار امر مهم و خوبی است چرا کم صلوات می فرستیم؟با اینکه بسیار حدیث های زیبایی درباره صلوات هست مانند:
1-حضرت امام هادی علیه السلام فرمودند:خدای متعال حضرت ابراهیم (عَلَی نَبِینا وآلهِ وعلیه السلامُ) را دوست و خلیل خود انتخاب کرد، به خاطر آنکه ایشان بر محمد و اهل بیت گرامیش علیهم السلام بسیار صلوات میفرستاد.
2-پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:جفاک
عاقبت منکر غدیر و نفرین امیر المومنین علیه السلام بر او (به روایت اهل تسنن)
عبد الحمید بن هبة الله بن ابی الحدید از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
و ذكر جماعة من شیوخنا البغدادیین أن عدة من الصحابة و التابعین و المحدثین كانوا منحرفین عن علی ع قائلین فیه السوء و منهم من كتم مناقبه و أعان أعداءه میلا مع الدنیا و إیثارا للعاجلة فمنهم أنس بن مالك. ناشد علی ع الناس فی رحبة القصر أو قال رحبة الجامع بالكوفة أیكم سمع رسول الله ص یقول من كنت مولاه فعلی مولا
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمی‌كردند و همه روایات را نقل می‌كردند، تمام مردم شیعه می‌شدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی
#برشی_از_یک_کتاب
#کلام_فرق_و_ادیان
تشیع از ابداعات فارس ها نمی باشد (آن ها پایه گذارش نبودند) مگر نزد دلقک های تاریخ. عرب ها در شیعه شدن سبقت داشتند و همان ها بودند که آن را وارد سرزمین فارس کردند و دلیل بر این مطلب آن است که اکثر علمای بزرگ اهل سنت در (علوم) تفسیر، حدیث، ادبیات و لغت فارس بودند. و ایران بر سنت اموی در دشنام [امام] علی علیه السلام و لعن کردن او در مساجد و بر بالای منبرها باقی ماند، بلکه [بالاتر] بعضی از شهرهای ایران مانند اصفهان در ز
ابلیس اولین بیعت‌کننده با ابی بکر
ثقه الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٥٤١- علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن حماد بن عیسى، عن إبراهیم بن عمر الیمانی، عن سلیم بن قیس الهلالی قال: سمعت سلمان الفارسی رضی الله عنه یقول: لما قبض رسول الله (صلى الله علیه وآله) وصنع الناس ما صنعوا وخاصم أبو بكر وعمر وأبو عبیدة بن الجراح الأنصار فخصموهم بحجة علی (علیه السلام) قالوا: یا معشر الأنصار قریش أحق بالامر منكم لان رسول الله (صلى الله علیه وآله) م
«کتاب الرّجال»
فیسلمان الفارسی
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفصل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن إبراهیم بن عبد الحمید ، عن أبی بصیر ، قال ، قلت لأبی عبداللّه‏: ارتدّ النّاسإلاّ ثلاثة: أبوذر، و سلمان، و المقداد، قال ، فقال أبو عبداللّه‏ علیه السلام : فأین أبو ساسان و أبو عمرةالأنصاری(1) ؟
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفضل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن وهیب بن حفص ، عن ابى بصیر، عن أبی جعفر علیه السلام ،
احکام اسلام آسانترین احکام در بین تمام ادیان جهان است و نماز در این میان، سیمای اسلام است. این فریضه -طبق حدیث معراج- در ابتدا قرار بود 50 مرتبه در روز باشد که سپس به 5 مرتبه تقلیل یافت؛ با اینهمه، چرا گاهی برای ما مسلمانان، ادای نمازهای واجب روزانه و به طور خاصّ نماز اوّل وقت سنگین می‌نماید؟
خداوند در قرآن فرموده: «واستعینوا بالصّبر و الصّلوة و إنّها لکبیرةٌ إلّا علی‌الخاشعین» (بقره -45). امام علی(ع) در حدیث معرفت در تفسیر این آیۀ شریفه می‌فرم
احادیث درباره رازداری


 
 
رازداری
یک اصل مهم است و وقتی کسی سخنی را نزد ما می گوید این سخن امانتی است در
نزد ما. پس باید امانت را به بهترین نحو نگه داریم. همه ما یک گاو صندوق
سیار با خودمان داریم که یکی از مهم ترین داشته هایمان، یعنی رازهایمان را
در آن نگه داری می کنیم. اما بعضی ها درب گاو صندوق دلشان به روی همه باز
است. در این مطلب مروری داریم به احادیثی گهربار از ائمه اطهار (ع) در مورد
راز داری.
امام علی علیه السلام:مَن کَتَمَ سِر
افتخاری جاویدان برای شیعیان غیور سیستان
یاقوت حموی از جغرافی‌دانان بزرگ پس از ذکر خصلت‌های مردم سیستان می‌نویسد:
قال الرهنی: وأجلّ من هذا كلّه أنّه لعن علی بن أبی طالب، رضی الله عنه، على منابر الشرق والغرب ولم یلعن على منبرها إلّا مرّة، وامتنعوا على بنی أمیّة حتى زادوا فی عهدهم أن لا یلعن على منبرهم أحد ولا یصطادوا فی بلدهم قنفذا ولا سلحفاة. وأی شرف أعظم من امتناعهم من لعن أخی رسول الله، صلّى الله علیه وسلّم، على منبرهم وهو یلعن على مناب
علیّ بن محمّد، عن محمّد بن إسماعیل العلویّ قال: حبس أبو محمّد عند علیّ بن نارمش و هو أنصب النّاس و أشدّهم علی آل أبی طالب و قیل له: افعل به و افعل، فما أقام عنده إلاّ یوما حتّی وضع خدّیه له و کان لا یرفع بصره إلیه إجلالا و إعظاما، فخرج من عنده و هو أحسن النّاس بصیرة و أحسنهم فیه قولا.
الکافی، کتاب الحجة، أبواب التاریخ، باب مولد أبی محمد الحسن بن علیّ علیهما السلام، ح 8
 
محمّد بن اسماعیل علوی گفت: حضرت عسکری [علیه السّلام]نزد علی بن نارمش که ناص
حقیقت توسل
بخش سوم
 
اقسام توسل
با نظر به اینکه چه چیزی در توسل واسطه قرار می گیرد میتوان توسل را به چند دسته تقسیم کرد:
۱- توسل به اسما و صفات الهی که یکی از راه‌های طلب مغفرت از خداوند و استجابت دعا، قسم دادن خداوند به اسما و صفات اوست ترمذی در کتاب خود نقل می کند:
پیامبر صلی الله شنیدند که مردی میگوید:<< اللّهم اِنّی اسئلک بأنّی أشهد أنّک أنت اللّه لا إله إلّا أنت الاحد الصمد الّذی لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفواًً أحد >>(خدایا تو را قسم
محمّد بن یحیى عن أحمد بن محمّد و علیّ‌ بن محمّد عن سهل بن زیاد جمیعا عن ابن محبوب عن أبی حمزة عن أبی جعفر علیه السّلام قال: لمّا قبض أمیر المؤمنین علیه السّلام قام الحسن بن علیّ‌ علیه السّلام فی مسجد الکوفة فحمد اللّه-و أثنى علیه و صلّى على النّبیّ‌ صلّى اللّه علیه و آله. ثمّ‌ قال أیّها النّاس-إنّه قد قبض فی هذه اللّیلة-رجل ما سبقه الأوّلون-و لا یدرکه الآخرون-إنّه کان لصاحب رایة رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله-عن یمینه جبرئیل و عن یساره می
خطبه بدون  نقطه: امام علی ع :
الحَمدُ لِلّهِ أهلِ الحَمدِ وَ أحلاهُ، وَ أسعَدُ الحَمدِ وَ أسراهُ، وَ أکرَمُ الحَمدِ وَ أولاهُ.
الواحدُ الاحدُ الأحَدُ الصَّمَدُ، لا والِدَ لَهُ وَ لا وَلَدَ.
سَلَّطَ المُلوکَ وَ أعداها، وَ أهلَکَ العُداه وَ أدحاها، وَ أوصَلَ المَکارِمَ وَ أسراها، وَ سَمَکَ السَّماءَ وَ عَلّاها، وَ سَطَحَ المِهادَ وَ طَحاها، وَ وَطَّدَها وَ دَحاها، وَ مَدَّها وَ سَوّاها، وَ مَهَّدَها وَ وَطّاها، وَ أعطاکُم ماءَها وَ مَرع
هرزه‌نگاری و دیدن صحنه‌های مستهجن از روابط جنسی انسانی و یا حتّی غیرانسانی با انسانی از بیمارانی که به خاطر پول و شهرت و یا هر مرض دیگری جلوی دوربین حاضر می‌شوند و خود را از حیوانات هم حیوان‌تر می‌کنند، مثل سرعت آتشی که در هیزم می‌افتد در وجود ما خواهد افتاد و در مرحله اول ذهن و روان ما را به لجن و در مرحله بعدی زندگی ما را به آتش خواهد کشید.امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی دسترسی به این‌گونه مطالب بسیار آسان‌تر شده است و متأسفانه ذهن بس
//
مَن مَلَأَ مِنِ امرأهٍ حراماً حَشاهما الله عزّوجلّ یوم القیامه بمسامیرَ مِن نارٍ و حشاهما ناراً حتی یَقضیَ بین الناس ثم یُؤمَر به إلی النار.
کسی که چشمان خود را از نگاه حرام به زنی پر کند، خدای بزرگ و بلندمرتبه در روز قیامت چشمان او را با میخ‌های آتشین پر کرده و از آتش انباشته می‌سازد تا حساب مردم به پایان رسد، آنگاه فرمان می‌دهد که او را به آتش جهنم برند.[۲۸]
حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله: من مَلَأ عینَه من حرامٍ مَلأَ اللهُ عینَه
نحوه هلاکت مامون ملعون
مامون قاتل امام رضا علیه السلام مثل تمامی دشمنان اهل بیت علیهم السلام هم این دنیا تقاص پس داد و جان به جناب مالک خزانه‌دار دوزخ سپرد تا تقاص اصلی جنایاتش را ببیند. نکته جالب اینکه به گواه تاریخ مامور مجازات او در این دنیا یک ماهی بوده و در نهایت آن ملعون با لرز و احساس سرمای بی‌نهایت به درک واصل شد!!!
شیخ عباس قمی رضوان الله علیه می‌نویسد:
و در سنه (سال) ۲۱۷ مامون سفر مصر کرد و عبدوس را که بنای فتنه در آنجا نهاده بود بکشت.
فتنه‌های قبل از قیام حضرت مهدی عجل الله فرجه در کلام امیر المومنین علیه السلام
مرحوم شیخ محمد باقر محمودی می‌نویسد:
قال السید أبو طالب: حدثنا أبو العباس أحمد بن إبراهیم الحسنی قال: أخبرنا أبو العباس أحمد بن [محمد بن] سعید بن عقدة إجازة قال: حدثنا أحمد بن الحسن بن بزیع (ظ) عن القاسم بن إسحاق، عن عبد الله العبدی عن أبیه عن عبد الرحیم بن نصر البارقی عن زید بن علی عن أبیه عن جده علیهم السلام قال: قال: أمیر المؤمنین علی علیه السلام: إذا كان زعیم الق
* بسم الله الرحمن الرحیم *
 
در حقیقت یک فیض درونی است که از طرف خدای سبحان به قلوب أئمه(علیهم السلام) می‌رسد و از آنجا به دلهای مؤمنین می‌رسد. لذا در ذیل این کریمهٴ و ما تشاءون إلاّ أن یشاء الله این روایت آمده است که قلوبنا أوعیة لمشیّة الله ؛ فرمود که دلهای ما ظرف ارادهٴ خداست.
این اراده که در کتاب و سنت استعمال می‌شود، نوعاً اراده صفت فعل است و این فعل خارج از ذات است یک موجود امکانی است وقتی صفت فعل شد، موجود امکانی شد، باید از خارج ذات انتز
 [‍](http://axnegar.fahares.com/axnegar/4QguZYKydiVJRs/1156970.jpg) ‍ توجه ویژه اساتید اخلاق به غسل و نماز توبه روز یکشنبه ماه ذی قعده
مرحوم سید بن طاووس در کتاب اقبال، غسل و نمازی را ذکر نموده که در میان اساتید اخلاق به «غسل و نماز توبه» معروف شد، که مناسب است هر کس در آغاز منزلی از منازل سلوک و یا ایام خاص -مثل آغاز ورود به ماه رجب و یا شعبان و ماه رمضان- این نحو توبه را انجام دهد. در اربعین موسوی نیز بهتر است در همه یکشنبه های ماه ذی القعده غسل و نماز توبه انجام شود.
اما د
سفارش مهم سید بن طاوس برای دعا به امام زمان علیه السلام
سید بن طاووس عالم بزرگ و وارسته شیعه در کتاب فلاح السائل بعد از نقل فضیلت دعا برای برادران دینی به بحث دعا کردن برای امام زمان علیه السلام می‌پردازد و می‌نویسد:
فأقول إذا كان هذا كله فضل الدعاء لإخوانك فكیف فضل الدعاء‌ لسلطانك الذی كان سبب إمكانك و أنت تعتقد أن لولاه ما خلق الله نفسك و لا أحدا من المكلفین فی زمانه و زمانك و أن اللطف بوجوده ص سبب لكل ما أنت و غیرك فیه و سبب لكل خیر تبلغون
گفتی: ما خَلَقتُ الجِنَّ وَ الإنس إلّا لِیعبدونی
جنّ و انس را خلق کردم تا عبد من باشند و مرا عبودیت کنند.
گفتند: لِیعبدونی أو لِیعرفونی
عبودیت کنند، یعنی معرفت پیدا کنند؛ بشناسند.
چون خودت گفتی: إنّی کنتُ کنزاً مَخفیّاً فأحببتُ أن اُعرَف 
 من گنج نهان بودم، دوست داشتم شناخته بشم؛ منو بشناسند و بمن معرفت پیدا کنند.

گفتند: مَن عَرَفَ نفسَهُ فقد عرفَ رَبَّه
هرکس « نفس» خودش رو بشناسه، ربّ خودش رو شناخته.
می گم: نفس، ینی جان.
کاملترین، بالاترین
پرسش:
اگر
بخواهیم که اموات را در خواب ببینیم این باعث اذیت شدن اموات نمی شود؟ اگر
از مردگان بخواهیم از جایگاه خودشان اطلاعاتی بدهند اجازه اینکار را دارند
یا خیر؟
پاسخ:
در
ابتدا باید اشاره شود که این کار سبب اذیت آنها نمی شود . در باره فراز
دوم باید گفت ممکن است انسان از طریق خواب از وضع مردگان اگاه شود ولی برای
همگان این مسله رخ نمی دهد .، اطلاع از امور برخ برای کسی غیر از انبیا و
اولیا (ع) میسور نیست . از همین رو در آموزه های عرفانی از برزخی ک
جسارت و توهین زشت و بی‌شرمانه ابن عثیمین وهابی به حضرت زهرا سلام الله علیها
ابن عثیمین لعنت الله علیه از بزرگان وهابیت در تعلیقات خود بر صحیح مسلم می‌نویسد: 
اللهم اعف عنها، والا فان ابا بكر [...] ما استند الى رای، وانما استند الى نص، و كان علیها ان تقبل قول النبی علیه الصلاة و السلام : " لا نورث، ما تركنا صدقة "، ولكن عند المخاصمة لا یبقی للانسان عقل یدرك به ما یقول او ما یفعل او ما یتصرف فیه، فنسال الله ان یعفو عنها عن هجرتها خلیفة رسول الله صل
و امّا «الوالی لا یملک من
أُمور الناس شیئاً إلاّ بعد ما یلی أُمورهم، ویملک تولیتهم» یعنی: والی اضافۀ بر این
که مسلّط بر مردم می‌شود، نظام اداری هم دست اوست. «تولیة» یعنی والی قرار دادن. یعنی:
والی فقط خودش نیست. یک زنجیره و سلسله است و اگر کسی به‌زور رئیس جمهور شد، وزرا،
استاندارها، بخشدارها و... هم به‌تبع او همه زورکی خواهند بود.
«والوالی لا یملک» ملک هم در
این جا باز نه به معنای ملک اعتباری، که به معنای ولایت است. «شیئاً إلّا بعد ما یلی
أُمو
شناخت دلایل عزاداری برای امام حسین علیه السلام، نخستین گام در راه تأمین اهداف بلند این سنّت مهم و سرنوشت سازِ پیروان اهل بیت علیهم السلام است؛ زیرا عزاداری بدون معرفت، نه تنها ارزشی ندارد؛ بلکه چه بسا به زیان اهداف اصلی این حرکت ارزشمند نیز باشد. بر پایه روایتی، در ره نمودهای امام علی علیه السلام به کمیل، چنین آمده است:
ما مِن حَرَکةٍ إلّا وَ أنتَ مُحتاجٌ فیها إلی مَعرِفَةٍ.[1]
هیچ [رفتار و] حرکتی نیست، مگر این که تو در آن، به شناخت، نیازمندی.
فَلَمّا رأینَهُ
زنهای مصری زلیخا را ملامت می کردند ک چرا دل ب یوسف داده ای؟
آنها ک دربند قیود زنانگی خویش بودند،
قدرت درک قلبی و باطنی یوسف را نداشتند،
طلب رؤیت ظاهری کردند.
وقتی ک او را رؤیت نمودند؛
أکبَرنَهُ
او را بزرگ داشتند؛
وَ قَطَّعنَ أیدِیَهُنَّ
چنان یوسف نزد آنان جلوه کرد ک قوای حسی وظیفه از یاد بردند و آنها
 دستهای خود را بریدند؛
وَ قُلنَ حاشَ لِلّهِ ما هذا بَشَراً
گفتند: حاشا لله اگر این بشر باشد!
 إن هذا إلّا مَلَکٌ کریمٌ
این جز
به قلم دامنه. به نام خدا. شهید محمدباقر صدر معتقد است «ارزش‌های اقتصاد» از دین اخذ می‌شود اما علم اقتصاد «از بیرون دین می‌آید.»
 
با این سخن صدر، ذهنم آفتاب می‌خورَد ڪه حڪومت دینی نیز از علم و تمدن و تجربیات بشری مدد می‌گیرد و وقتی آن سخن شهید مطهری را در فڪرم مرور می‌ڪنم بر افڪارم پایدارتر می‌مانم ڪه در صفحه‌ی ۲۰۳ «ده گفتار» گفته است: «اسلام در هر عصر و زمانی واقعاً تازه است.»
 
این‌ڪه ماڪسیم گورڪی در نوشته‌ایی تأڪیدش را بُرد به این سو
الأسنان
الأسنان هی تلک التراکیب العظمیة الصغیرة البارزة من کلا الفکین فی الفم بحیث یکون جزؤها السفلی مغروساً فی جیوب تحت اللثة، وتتنوع الأسنان بین القواطع والأنیاب والضواحک والأضراس، وکل من هذه الأشکال له أهمیته، فالأسنان بشکل عام تقدّم أهمیة کبیرة للإنسان بالرغم من صغر حجمها، فهی التی تعمل على تقطیع الطعام ومضغه وسحقه لتسهیل هضمه فی الأمعاء، کما أنّ لها دور مهم فی التواصل مع الآخرین والتحدث معهم کونها تشکل مخرجاً للعدید من الحروف وب
گفتم که علی، گفت بگو سِرُّ الله                   گفتم که علی، گفت بگو عین الله
گفتم که به وصفش چه بگویم گفتا              لا حول و لا قوه إلّا بالله
 
******************************
 
بر عید غدیر عید اکبر صلوات
بر چهره‌ی نورانی حیدر صلوات

بر فاطمه 'س' این عید هزاران تبریک

بر یک یک اهل بیت کوثر صلوات

عید سعید غدیر خم مبارک باد
«فکلّ ما یتعلّم العباد أو یعلّمون» با این قیودی
که گفته شد «فحلال فعله، تعلیمه، والعمل به وفیه». بحث «به» و «فیه» گذشت. «عمل
به» یعنی خودش انجام بدهد و «فیه» یعنی مقدّماتش را انجام دهد مثلاً. «لنفسه»؛ این
کار را برای خودش انجام دهد (برای خودش لباس بدوزد، پشم برای خودش بریسد). «أو لغیره»،
برای غیر خود کارگری کند. هر دو درست است. برخلاف کسانی که می‌گویند: هرچه کار کرد
مال خودش است و مال کس دیگری نمی‌شود.
«وإن کانت تلک الصناعة وتلک
الآلة قد یستع
 
میخوام ازتون خواهش کنم به تصویر بالا چند لحظه نگاه کنید..اون نقطه ی کوچیک زیر علامت که البته اگر بتونید ببینیدش در تصویر، زمین هست...یعنی سیاره ای که تماممون توش ساکنیم..انقدر نگاهش کنید که به ناچیز بودن زمین در برابر این عظمت پی ببرید..حالا ازتون میخوام خودتون رو در برابر زمین، و بعد در برابر این عکس تصور کنید، خودتون رو که حتی اندازه نقطه ای هم در برابر عظمت زمین به چشم نمیاید و زمینی که خودش نقطه ایه دراین تصویر..حالا به خالق همه این ها فکر
به نام خدا
نگرانی ها و تلاش بیش از حد مردم جهان در این روزها برای جلوگیری از این کرونا مرا به یاد حدیث زیر انداخت .
از امام سجاد علیه السلام نقل شده
«عَجَباً کُلّ الْعَجَبِ لِمَنْ عَمِلَ لِدارِ الْفَناءِ وَتَرَکَ دارَ الْبقاء»؛(بحارالأنوار: ج 73، ص 127، ح 128)بسیارعجیب است از کسانى که براى این دنیاى زودگذر و فانى کار مى کنند و خون دل مى خورند ولى آخرت را که باقى و ابدى است رها و فراموش کرده اند.
 
یک نمونه از آنها بی توجهی به حجاب است که دیده میشود
تقویم شیعه
دوازدهم صفر
حکمین در صفین
صبح دوازدهم یا سیزدهم ماه صفر سال ۳۸ هجری قمری، لشکر امیر المومنین علیه السلام مهیای جنگ شدند، اما عمرو عاص حیله نمود و دستور داد تا قرآن‌ها را بر سر نیزه کنند. صفوف جلوی لشکر کفر ورق‌هایی از قرآن و در دیگر صفوف هر کس هر چه داشت بر سر نیزه کرد !! و فریاد می‌زدند: «لا حُکم إلاّ لِله» ! منافقین مانند اشعث بن قیس، با تضعیف روحیه‌ی لشکر حضرت آنان را به اختیار حکمین ترغیب کردند. هر چه امیر المومنین علیه السلام ف
*بسم الله الرحمن الرحیم*
امر چیست ؟ 
آن وجهه ملکوتی کل شیء است که مصون از تدریج است: 
انّما أمره اذا اراد شیئاً أن یقول له کن فیکون یا انّما قولنا لشیءٍ إذا أردناه اَن نقول له کن فیکون 
پس امر آن جنبهٴ ملکوتی کل شیء است و امام هدایت به امر می‌کند یعنی هدایت امام غیر از هدایت علما و مبلغین است که ارائه طریق باشد. بلکه هدایت به أمر است یعنی نحوهٴ هدایت او روی آن ملکوت کل شیء است که فرمود: 
فسبحان الّذی بیده ملکوت کل شیء  قهراً امامت از شئون دنیا
//


احتمالاً شما هم جمله که «آدم باید دلش پاک باشد» را زیاد شنیده‌اید؟! و شاید خودتان هم از آن استفاده کرده باشید؟!
معمولاً وقتی صحبت از دین و دین‌داری می‌شود، یکی از توجیهات و راه‌های فرار از تن دادن به دستور دین، این جمله است!
به‌عنوان‌مثال وقتی به کسی گفته می‌شود که «این چه لباسی است که پوشیده‌ای، تشبه به کفار حرام است؟ یا پوشیدن لباس‌های جلف و سبک شرعاً جایز نیست، یا رعایت حجاب واجب است» می‌گوید: «دلت باید پاک باشد!».
اگر قرار بود که
مناظره فضال بن حسن کوفی و ابو حنیفه
سید مرتضی علم الهدی رضوان الله علیه به نقل از شیخ مفید رضوان الله علیه می‌نویسد:
فصل وأخبرنی الشیخ أدام الله عزه أیضا مرسلا قال: مر فضال بن الحسن بن فضال الكوفی بابی حنیفة وهو فی جمع كثیر یملی علیهم شیئا من فقهه وحدیثه، فقال لصاحب كان معه: والله لا أبرح أو أخجل أبا حنیفة، فقال صاحبه: إن أبا حنیفة ممن قد علمت حاله ومنزلته وظهرت حجته، فقال: مه هل رأیت حجة كافر علت على مؤمن، ثم دنا منه فسلم علیه فرد ورد القوم با
پاورپوینت تفسیر قرآن در مورد شهادت دانلود پاورپوینت تفسیر قرآن در مورد شهادت بررسی تفسیر قرآن در مورد شهادت پاورپوینت جامع و کامل تفسیر قرآن در مورد شهادت کاملترین پاورپوینت تفسیر قرآن در مورد شهادت پکیج پاورپوینت تفسیر قرآن در مورد شهادت مقاله تفسیر قرآن در مورد شهادت تحقیق تفسیر قرآن در مورد شهادت




دسته بندی
پاورپوینت

فرمت فایل
ppt

حجم فایل
802 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
88

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
 قسمتی از متن پاورپوینت :
 
ت
نقش نگین انگشتر امامان شیعه
نقش نگین انگشتر امام علی(ع): الملک لله  ودیگری انگشتر وی که نگینی از حدید صینی سفید صاف بود در هفت سطر بود که در جنگها وشدت ها در دست می کردند.
 
1_ عندالشدائداعددت لکل هول لا اله الا الله          2_ولکل کرب لا حول ولا قوة الا بالله              3_ ولکل مصیبة نازلة حسبی الله                4_ ولکل ذنب کبیرة استغفر الله                5_ ولکل هم وغم قادح ما شاء الله         6_ ولکل نعمة متجدد الحمد لله            7_

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

طراحی سایت رایگان